DVM_Certificerings_Applicatie

Garantie Certificaat Dakvenstermeesters Montage Keurmerk

EDE –  monteurs welke via het Dakvenstermeesters Montage Keurmerk 1 of meerdere montage trainingen met succes hebben gevolgd ontvangen een persoonsgebonden pas alsmede certificaat. Met ingang van oktober 2018 kunnen deze certificaathouders ook certificaten ‘afgeven’

Certificerings applicatieHet Dakvenstermeesters Montage Keurmerk zet zich in voor kwaliteitsbewaking en verbetering op het gebied van de montage van daglichtproducten in het hellend of platte dak, zowel dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepel, lichtstraten, dak serres, dak toetredingen en dakkapellen.

Monteurs worden getraind en geëxamineerd door SKH een bekend certificeringsinstituut in de bouw. De persoonscertificatie vormt een logische aanvulling op de (CE-)certificaten van de producten.

Afhankelijk van de eisen waaraan een bedrijf voldoet, kan een deelnemer aan het Dakvenstermeesters Montage Keurmerk voor zes groepen aan de klant een persoonsgebonden certificering behalen:

Vanaf 1 oktober 2018 kunnen certificaathouders gebruik maken van een speciaal ontwikkelde applicatie om zodoende de opdrachtgever ook een ‘Garantie Certificaat’ te kunnen geven.

Middels een online applicatie zullen monteurs moeten ‘aantonen’ dat de montage van het betreffende daglicht product maar ook het product voldoen aan het Bouwbesluit.

Daglicht Certificerings Applicatie (DCA)
Indien aan alle punten is voldaan genereert de applicatie een ‘Garantie Certificaat’ voorzien van een uniek registratie nummer welke automatisch wordt verstuurd naar de opdrachtgever, monteur en Dakvenstermeesters Montage Keurmerk. Daarnaast wordt er een compleet rapport incl. foto’s van de montage meegestuurd.

Het ‘Garantie Certificaat’ geeft de opdrachtgever een garantie van 10 jaar op zowel de montage als het product.

Een Dakvenstermeesters Montage Keurmerk certificaat wordt alleen afgeven op de montage van daglichtproducten en dakkapellen wanneer het volgens de voorschriften en regelgeving gemonteerd is.